Jak zmieścić lekturę w pudełku?

Uczniowie klasy piątej poradzili sobie z tym zadaniem znakomicie, przystępując do realizacji   innowacyjnego projektu „Lektura w pudełku” na lekcjach języka polskiego. Na pierwszy ogień poszła książka Juliusza Verne’a  „W 80 dni dookoła świata”.

W swoich „lekturowych pudełkach” piątoklasiści umieszczali wszystko, co kojarzyło im się z przeczytaną lekturą. Znalazły się w nich prawdziwe cuda: m.in. globus, aparat fotograficzny, figurki, mapy, kompas, makieta statku, pociągu, streszczenie, plan wydarzeń, zegar,  trasa wyprawy, podobizny  bohaterów (np. pani Audy), karty (ulubiona gra pana Fogga), etc.

Muszę przyznać, że wyobraźnia dzieci była nieograniczona, pomysły zaskakujące, a efekt  pracy  przerósł moje oczekiwania.                    

                                                                                                                         Ewa Suda

A.W