Kolonie w Bieszczadach

W dniach od 27.06 do 5.07.2021 grupa młodzieży z naszej szkoły wyjechała w góry, aby wypocząć i naładować akumulatory na następny rok szkolny. Naszą bazą wypadową był Pensjonat Gawra w Lesku. (https://gawra.bieszczady.pl/). Przez 7 dni pobytu w tym miejscu młodzież mogła nawiązać nowe znajomości i skorzystać z bogatego programu, który dokładnie wypełniał czas kolonistów. Głównym celem pobytu w górach były oczywiście wycieczki piesze na szczyty pięknych gór Bieszczadów. Pogoda nam dopisywała, przytrafiły się nam tylko 2 dni deszczowe.

Pierwszym szlakiem jaki pokonaliśmy był bardzo łatwy szczyt na Korbanie.

Korbania to szczyt w Bieszczadach Zachodnich, na którym stoi drewniana, kilkunastometrowa wieża widokowa. Rozciągają się z niej piękne krajobrazy. Na Korbani mierzącej 894 m n.p.m. stoi drewniana wieża widokowa. Jest także betonowy trójnóg geodezyjny, schron turystyczny i drewniane ławki. Korbania jest fantastycznym punktem widokowym na Bieszczady. Widać między innymi: Połoninę Wetlińską, Caryńską, Tarnicę, Góry Słonne, Zalew Soliński, a także Pasmo Borżawa na Ukrainie.

Drugi szlak na który wybraliśmy się na naszych koloniach prowadził na  Małą Rawkę. To bardzo przyjemny bieszczadzki spacer, podczas którego będziecie mogli podziwiać widoki na Połoninę WetlińskąCaryńską oraz gniazdo Tarnicy, czyli grupę najwyższych bieszczadzkich szczytów po polskiej stronie. Oczywiście panorama obejmuje również fragmenty ukraińskich oraz słowackich rubieży. Niedaleko od parkingu znajdziecie jedno z bardziej klimatycznych schronisk w Bieszczadach, czyli słynną Bacówkę pod Małą Rawką. Szlak w środkowej części był odczuwalnie stromy i kradnący oddechy, motywację i siły w nogach. Ale daliśmy radę choć były chwile zwątpień.

Oprócz wycieczek pieszych popłynęliśmy statkiem po jeziorze solińskim, mieliśmy okazję jednego dnia wykąpać się w czystej wodzie tego jeziora. Dwukrotnie korzystaliśmy z basenów Aquaris Lesko (http://www.basen.lesko.pl/). W pozostałym czasie wolnym graliśmy w piłkę na euro-boisku w Lesku, w siatkówkę oraz z kąpaliśmy się w basenie w Pensjonacie Gawra. W czasie kolonii wzięliśmy udział w zawodach rekreacyjno – sportowych oraz w konkursie karaoke. Na koloniach odbyły się 2 dyskoteki na których zintegrowaliśmy się z grupą piłkarzy wypoczywającą w naszym ośrodku.

5 lipca powróciliśmy do naszych domów i pozostały już wspomnienia z naszych kolonii. Nie mogło się obyć bez łez wzruszeń przy autokarze na mecie naszego wypoczynku.

Mam nadzieje że nawiązane przyjaźnie odświeżymy na następnych wyjazdach, np: na narty. Dziękuję za udział w koloniach i zapraszam na następne wyjazdy.